Ingen rubrik

Vet inte riktigt hur jag ska börja ibland. Så svårt att försöka förklara saker o ting som man knappt förstår själv, men jag ska göra ett försök. Behöver skriva av mig och då gör jag det. I måndags var jag på Pilgården och kollade halsmandlarna och öronen igen - resultatet var ganska oväntat men ändå inte. Mina halsmandlar vill de verkligen inte ta bort, inte så konstigt kanske med tanke på att halsmandlarna jobbar emot infektioner och andra virus som halsen lätt kan ta åt sig, MEN, har haft stora halsmandlar och ont till och från sen i somras, ibland kan jag inte svälja maten och det är minst sagt jobbigt. De kollade öronen dessutom och på mitt vänstra öra sitter min trumhinna fel, den sitter utåt vilket den ej ska göra uppenbarligen. Blodkärl har också trängt sig utåt vilket är en aning oroande, har fått remiss vidare till en öronläkare och därifrån får vi se vad de hittar på. Har i alla fall läkarintyg så lärarna har absolut ingenting att säga till om, i och med att jag är hemma. Hoppas verkligen att jag på något sätt får hjälp med det här för det är ett helvete att ha ont i öronen samt varje gång man sväljer..

Imorgon ska jag till skolan i alla fall. Ska ha projekttid med Ingrid, prata lite om hur det går med min bok. Sen ska jag göra klart min powerpoint då jag har redovisning om Hårdrock på fredag, kommer nog gå ganska okej - känner mig trygg att redovisa, åtminstone för klassen.

På fredag ska jag åka till mammis i Frövi med älskling och min bror. Släktträff, god mat och trevliga människor - skönt att slippa städa, diska och laga mat själv för en gång skull. Ni som aldrig bott själva förstår inte hur jobbigt det är att gå gymnasiet PLUS städning, diskning, tvättning, matlagning, handling av mat och allt som hör därtill. Skönt att jag har min älskade Patrik som hjälper mig med allting och ställer upp oavsett vad det gäller, och inte för att tala om hans förälder och syster - ni är guldvärda allihopa! Är så glad att jag träffat Patrik, han är ljuset i mitt liv och glad för att jag fått träffa så underbara människor, hans familj och släkt.

Sen dessutom, ska ni också vara glada över att ni har 1050 kr i månaden att göra PRECIS VAD NI VILL, för. Jag har 2350 kr i månaden (Underhåll 1300 kr, studiebidrag 1050). Detta ska gå till mat (låt mig också nämna att socialen ger 1700 kr per person, MINIMUM till mat) mobilräkning på 500 kr och annat dylikt som måste inhandlas då och då. Jag har inga pengar till mig själv, inte så att jag tycker synd om mig själv, eller jo lite kanske haha, men menar bara på att ni ska vara glada över att ni har över tusen kronor till er själva, inte alla som har, däribland jag själv.

Något jag är glad över åtminstone, är att jag fyller arton den 27 november, alltså om 17 dagar. Är jätteglad, känns som ett nytt kapitel i mitt liv på något sätt. Förresten, STORT grattis till min älskade Camilla Öberg förresten som fyller arton år idag, önskar jag kunde vara med dig i helgen och fira dig men lovar att vi firar oss båda när jag fyller!

Nu kände jag att jag blev väldigt långdragen men ibland kan det bli så, känns skönt att bara få ur sig allt man har i huvudet och skriva ut det, känns som om det försvinner då. Visst, finns människor som har så mycket större problem men jag tycker det är viktigt att tänka på sig själv och inte bara på alla andra hela tiden. Det är ju trots allt en själv som är den viktigaste i ens liv. Finns så många människor som BARA tänker på sig själva dock, lite väl mycket. Tycker det är synd att man aldrig kan lyssna på vad andra har och säga utan bara anta saker och sen stå fast vid det. Jag hatar människor som hellre stjälper än hjälper varann, det får mig att må illa. Varför vill man inte hjälpa varann? Jag vet inte vad andra tycker men jag blir som mest glad när jag får ge, hjälpa andra och bara finnas där för då känner man sig behövd själv och det är ju något som är viktigt, att känna sig behövd utav någon, alla behöver vi känna det.

Ja ja, nu har jag nog babblat klart för den här gången i alla fall. Mikaela kommer upp strax, Satta är redan här och Patrik sitter o hjälper han med matten eftersom Sattuz har matteprov imorgon, good luck prince of darkness!

Hej då.


Mitt hjärta.


Jag och älskling på fest, här, i våras. Min blick säger allt, HAHA.
2010-11-10 @ 16:39:50 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0